A trash bin full of teabags

Flekke, Noorwegen

‘s Ochtends als ik naar ontbijt loop (of ren, meestal) is het licht. Als ik terug kom van dinner, is het licht. De eerste keer dat ik me dat realiseerde moest ik even still staan om het te beseffen. Oh zon, wat hou ik van je licht.

We kunnen weer wakker worden, zoals Valery (Rusland) dat zo mooi zei. Wakker worden uit onze winterslaap. We hebben onze proefexamens erop zitten en de afgelopen dagen was het ijskoud, maar de zon scheen. En diezelfde zon die ons licht brengt, brengt ook zoveel blijheid.

Foto is gemaakt door Edmund, kantina (rechts) en K-building (midden) in de sneeuw.

 Sinds mijn laatste blog bericht heb ik niet stil gezeten. We hadden Readingweek hier en daarna proefexamens. Tijdens readingweek heb ik extreem veel geleerd, de first years waren op skiweek. De week daarna hadden we onze proefexamens en dus heb ik die week ook weer erg erg erg hard geleerd. Maaaarr, na 13 dagen constant leren (en letterlijk niets anders doen dan leren) was het vrijdag de 26ste.

De Internationale Board van UWC had een meeting bij ons op school dus in de ochtend werd dat geopend door een paar goede speeches van boardmembers. Daar aansluitend had ik mijn Spaans examen. Na mijn examen moest ik me haastten om een rondleiding te geven aan een Nederlands boardmember, wat erg leuk was! Gelijk daarna had ik een repetitie voor de Bollywood dans die we die avond moesten opvoeren (en waarvan we pas de dag ervoor te horen hadden gekregen dat we het zouden opvoeren). Om kwart voor 4 was het spannendste en engste moment van mijn hele week, ik had namelijk mijn Spaans mondeling… Daarna was ik VRIJ! Mijn mock’s waren over en ik was vrij! Ik moest ‘s avonds een presentatie geven met wat andere leerlingen over onze pillar (humanitarian rep, huuj!) en daarna hadden we een super mooi dinner waar we dus Bollywood hebben opgevoerd. Na afloop hebben we gammeldans gedanst met de boardmembers. Gammeldans betekent oude dans in het Noors en is de traditionele volksdans, erg grappig.

20160226 Bollywood for International Board Dinner by Edmund

Bollywood!

Gammeldans

En toen, die avond kwamen mama, Juliette, mijn oom en tante en nichtje en neefje naar Noorwegen!!!! Het was zo zo zo zo leuk om ze te zien en het beste cadeautje dat ik kon krijgen na zo lang hard werken (:

Ik ben met ze gaan hiken, heb ze Dale laten zien en heb een lekker dinner gemaakt met Balder, Philip, Carsten, Nik, Tao, Siri, Solveig, Katrine en Mar in de cabin waar ze sliepen (:

Het was echt heel erg fijn om ze weer te zien en helaas gingen ze op maandag al weer weg ):

Daarna begon het normale school leven weer. Nu moet ik extra hard werken om al mijn werkstukken in te leveren en daarna knallen op mijn examens (hopelijk).

Ik ga hier bijna weg en dat is verschrikkelijke eng. Ik ben er nog niet klaar voor om hier weg te gaan….

Om jullie een beetje de indruk te geven waarom ik hier niet weg wil, kijk dit filmpje en deze foto’s. Het filmpje is gemaakt door Balder en Nik, het is een timelapse, ze hebben 7 uur lang foto’s genomen terwijl het -7 graden was buiten. Zondagavond heb ik een van de mooiste noorderlichten ooit gezien en jullie kunnen er van meegenieten.

20160301 TEDxUWCRCN organising team

TEDxUWCRCN organisatie team. Zaterdag is onze TEDX!Kijk op www.tedxuwcrcn.com .  Foto gemaakt door Marco (Italië).

20160219 Visit Peter Howe

Peter Howe, de rektor van UWC Maastricht kwam trouwens ook nog langs en Tess, Mar en ik hadden lunch met hem. V.l.n.r.: Abdul (Palestina/Syrië/Zweden), Roche (Canada), Peter Howe, Tess, ik, Mar. Foto gemaakt door Isadore (Brazilië)

IMG_0558

Norway House! Foto gemaakt door Khorshid (Iran) met Balder’s camera

IMG_0600

Twee niet Noren die toch best Noors zijn geworden. Mariana (mijn kamergenootje) en ik! Foto gemaakt door Khorshid met Balder’s camera

Titelverklaring, tijdens mijn readingweek heb ik zoveel thee gedronken dat mijn prullenbak vol zat met theezakjes…

One thought on “A trash bin full of teabags

Leave a comment