You ain’t much, if you ain’t Dutch

Bussum, Nederland

Hallo allemaal, daar zijn we weer!

Sinds mijn vorige bericht is er best een hoop gebeurd. Zo is onze groep uitgebreid, niet met één, maar met wel twee extra leerlingen! Olaf gaat volgend jaar naar de USA en Eva heeft een plekje gekregen op Costa Rica! We zijn door dit zogenoemde ‘sprookje’ met 26 man, een van de grootste jaargroepen van de wereld!

Afspreken met Mar
Op 1 mei nam ik de trein naar Amsterdam, daar zou ik Mar, mijn co-year, weer zien. We hadden elkaar al gezien na de interviews van de derde ronde, maar toen wisten we nog niet dat we de komende twee jaar met elkaar op school zouden zitten! Het was super gezellig, ik kan het echt enorm goed vinden met Mar dus dat worden twee top jaren!

DSC01159

Met Mar, mijn co-year!

 

Picknicken in Utrecht bij Olaf

5 mei, Bevrijdingsdag, was de dag waar wij als jaargroep enorm naar uit keken. We hadden een picknick bij Olaf in Utrecht georganiseerd, iedereen zou eten mee nemen en, ondanks dat niet iedereen er was, was het zo’n enorm leuke dag! Ik heb een filmpje gemaakt van de dag, hij duurt 10 minuten, maar is zeker de moeite waard om te kijken! Hahaha

Kennismakingsdag
Vijf dagen later zouden we elkaar weer zien en dit was dan ook het lang naar uit gekeken moment dat we Heerte, na duizend Facebookberichten, eindelijk in het echt zouden zien. ‘s Ochtends haalden we eerst Mies op die net terug was uit Tanzania. Onderweg naar Utrecht heeft ze al d’r geweldige verhalen verteld. Ik zou er zoveel voor over hebben om weer terug te kunnen naar Tanzania en daar ook te kunnen helpen. Maar voor nu moet ik het doen met Mies d’r mooie verhalen. Bij de kennismakingsdag hebben we veel geluisterd naar de verhalen van Heerte en het standaard seks, drugs & rock’n roll-praatje aangehoord. We moesten allemaal een presentatie voorbereiden over onszelf en de mooiste dingen zijn naar voren gekomen. Zo heeft Olaf een heel grappig stukje gezongen, hebben Sophie en Keneshka allebei een heel mooi schilderij gemaakt, zong Josephine een prachtig lied, hebben Akke en Ronit een Indiase dans opgevoerd en werd het Maastrichtse volkslied gezongen door Victorine, Emma en July Mae (& Sahar was er op de video). Mar en ik hadden een soort over de streep gemaakt, om te kijken hoe goed onze yeargroup ons kent. Wij lazen een stelling voor en ze moesten lopen naar de persoon waarvan ze dachten dat de stelling was. De meeste hadden ze goed, dus we hebben echt onszelf laten zien!

Laatste hockeywedstrijd
Zaterdag 17 mei was een bijzondere dag voor mij, het was mijn aller laatste hockeywedstrijd met MB1 op ‘t Spandersbosch. Überhaupt mijn laatste wedstrijd want in Noorwegen kan ik helaas niet hockeyen. Het was echt een hele mooie dag, het weer was super lekker, we speelden thuis en er was veel publiek. Ik mocht aanvoerder zijn en toen we het veld op kwamen waren de dug-outs versierd in de kleuren van de club. Vlak voordat de wedstrijd begon kwam een vader het veld op met een microfoon en ging een praatje houden. We werden één voor één omgeroepen en moesten toen op een lange rij gaan staan, helemaal professioneel. Vlak voordat we omgeroepen werden kwam mijn aller eerste besef moment. Ik had niet gehuild sinds ik wist dat ik naar UWC zou gaan, maar opeens kwamen de tranen. Knop om en hockeyen. Gelijk na de wedstrijd kwamen de tranen weer terug, ik zou nooit meer met al deze meiden samen hockeyen (want op toernooi zou niet iedereen er zijn). Na de lunch zijn we met z’n allen naar de MC1 gaan kijken en in de rust gingen al mijn teamgenoten het veld op en daar stonden ze toen op één lijn. Één voor één ritsten ze hun vesten open en toen stond er op de shirts ‘DAG LIEVE EMMA!’

Nu besef ik pas hoeveel ik van jullie hou, en hoeveel ik om jullie geef, en jullie ook om mij. Het was echt een super mooie laatste wedstrijd, alles was perfect. Dankjulliewel!

Athene Spelen, thematrainingen, fundraising meeting, mininacht, verjaardag en WK hockey
De afgelopen weken heb ik het weer enorm druk gehad. Op woensdag 21 en donderdag 22 mei had ik de Athene Spelen, een twee-daags sporttoernooi in Groningen. Voor alle 4de en 5de klassers van volgend jaar; als jullie de kans hebben om mee te doen aan de Athene Spelen, GELIJK je inschrijven! Het was zo enorm leuk! Je sport twee dagen lang, kijkt bij de andere teams van jou school, gaat Groningen in en er was een super leuk feest in de stad! Van dit soort dingen geniet ik echt volop, zeker omdat ik weet dat ik volgend jaar niet meer met deze mensen ben.

Omdat onze competitie klaar was hadden we besloten thematrainingen te houden. Dat houdt in dat we allemaal verkleed naar de training gaan en op de training allemaal leuke dingen doen. Op dinsdag ging ik als Pippi Langkous naar training, er was alleen een probleempje. Ik had vlak voor de training in Hilversum afgesproken met Sophie, Victorine en Guusje om het te hebben over de fundraising van dit jaar. Ik fietste dus van Bussum naar Hilversum in mijn verkleedkleren en liep daar rond. Vanaf dat moment ken ik echt nul schaamte meer. Mensen mogen van me denken wat ze willen, ik ga toch lekker weg. Donderdag zou ik als arabier naar training gaan, ik kwam alleen om tien voor half zeven aan op school en om half zeven begon de training, dus uiteindelijk heb ik niet echt heel veel meer mee gedaan, maar het was wel een leuke laatste training.

Thematraining met Cassandra!

Bij de Athene Spelen had ik maar 2,5 uur geslapen en alsof dat niet genoeg was had ik die vrijdag mininacht. Mininacht is een nacht dat alle 2de-jaars E’s (jongens en meisjes van 10 jaar oud) op de club blijven slapen. Omdat ik in de Jeugd Evenementen Commissie (JEC) zit, bleef ik daar ook slapen. Het was echt super gezellig, maar aan slapen ben ik niet echt toegekomen. Met 1,5 uur slaap op zak stond ik om 6 uur ‘s ochtends al weer broodjes te smeren voor 70 te veel energie hebbende kinderen. Maar goed, ik vond het wel leuk!

Op 27 april (jaja, Koningsdag) ben ik 16 geworden en aangezien het voorlopig mijn laatste verjaardag in Nederland was moest het gevierd worden! Op 31 mei gaf ik een dinertje voor 15 vriendinnen. Het was echt super gezellig en hebben de hele avond nog buiten gezeten bij de vuurkorf. De volgende dag moesten we alweer vroeg op om naar Den Haag te gaan, ik ging namelijk met mijn ouders en zusje naar het WK hockey! Ik hou echt zo enorm veel van hockey en heb erg genoten die dag, het was super leuk!!

Met lieve Anne Sophie op mijn verjaardag.

BussumsNieuws
Ik sta in de krant! Naja, het buurtkrantje, maar het is een begin! Het is wel een beetje een quasi nonchalante foto, maar het stukje is wel leuk.

Klik hier voor de link!

Dit was weer even een update, want als ik moet wachten totdat ik weg ga heb je echt een paar uur nodig om alles terug te lezen. Ondertussen tel ik de dagen af totdat ik weg mag, ben ik officieel aangenomen en zijn de vliegtickets geboekt. Noorwegen, we are coming!

Liefs,

Emma

PS. Als je mijn blog volgt krijg je elke keer dat ik iets post een berichtje! Als je aan de rechterkant je e-mailadres invult volg je mijn blog!

 

Dankjewel Carolijn voor de foto’s!

2 thoughts on “You ain’t much, if you ain’t Dutch

Leave a Reply

