#wijwillenaardbeeeeei

Fundraisingteam zonder Victorine

Bussum, Nederland

De tijd tikt, aan het einde van de vakantie woon ik in Noorwegen en dat besef begint nu toch wel te komen. Ik heb mijn afscheid van hockey gehad vanavond van mijn klas en heb ik bijna vakantie. De afgelopen weken waren in één woord ‘HECTISCH’. Van het ene evenement rolde ik, zonder te slapen, in het andere.  En dat terwijl ik eigenlijk gewoon toetsweek heb.

Verjaardag Milou, ALV en sleep(n)over

Op vrijdag 20 juni had ik de verjaardag van Milou, een vriendinnetje van kamp, in Den Haag. Omdat ik daar (onverwachts) bleef slapen, moest ik de volgende dag al weer vroeg mijn bed uit om de trein naar Diemen Zuid te nemen, ik reisde met Barbara (Wales), Floyd (Costa Rica), Joséphine (Italië) en Akke (India) en het was echt super gezellig. We moesten naar Diemen Zuid want daar was de Algemene Leden Vergadering van dit jaar en de nieuwe jaargroep moet zich daar voorstellen. Wij zouden onszelf voorstellen door middel van een toneelstukje over onze telefoontjes, bedacht door Olaf (USA). Dat moest natuurlijk wel eerst geoefend worden en dus stonden wij die ochtend klaar bij het kantoor van UWC om niet alleen de toneelstukjes te oefenen, maar ook het oefenen van het lopen voor op de beursuitreiking. De leerlingen van de Antillen waren immers in Nederland en die wisten nog niet hoe het moest. Wij hadden al een keertje bij Ronit (India) afgesproken om te oefenen, maar daar was niets meer van te zien. Nadat we onszelf allemaal in de oranje kleding hadden gehesen, we moesten immers opvallen, zijn we naar het café gelopen waar de ALV was. Op de ALV heb ik eindelijk Emma (mijn 3de jaars) en Marijn (mijn 2de jaars) ontmoet! Het was echt super gezellig en ze hebben ons echt heel veel vertelt over RCN!

De pret was nog niet over, want na de ALV zijn we met bijna iedereen de bus en trein ingestapt richting Sint Michielgestel, naar het huis van Sophie’s (Singapore) familie. Daar zou ons sleepover plaats vinden! Die hebben we overigens omgedoopt tot sleepNOver, want ja, Eva (Costa Rica), Guusje (Costa Rica), Floyd, Victorine (Nederland) en ik hebben niet geslapen. Het was echt een heel gezellige nacht, we hebben de hele avond op matjes bij de vuurkorven gelegen luisterend naar ‘Words’ (leuk liedje hé Wouter?!), slaapzakvoetbal gedaan om 5 uur ‘s ochtends en verstoppertje gespeeld. Eva en ik hebben uiteindelijk 20 minuten in de bosjes gelegen terwijl de hele jaargroep ons aan het zoeken was, rondjes om ons heen liep en zelfs zaklampen op ons scheen, zonder ons te zien! De volgende dag werden we met de auto opgehaald, maar nog voor we de snelweg op waren, waren Victorine, Guusje, Eva en ik in slaap gevallen.

Met Willem op de ALV Zonsopgang

 

Beursuitreiking

Op 25 juni was een van de belangrijkste dagen in ons UWC-leven. We kregen onze beurzen en daarbij ook de befaamde oranje polo’s. De beursuitreiking was dit jaar in het AEGON gebouw in Den Haag en mijn beurs werd uitgereikt door iemand die ik heel goed ken van de hockey, dus dat is echt super super super leuk! Joséphine trad op met een prachtig liedje en Olaf en Wouter (Swaziland) hadden een leuk toneelstukje. Ook hebben we ons gezamenlijke lied ‘We are ready’ gezongen en de reactie’s waren, gelukkig, positief! Samen met het fundraisinggroepje (Guusje, Eva, Victorine en onze topverkoper Floyd) hebben we onze cheque aan UWC Nederland uitgereikt en we hebben een bedrag van meer dan €4500,- opgehaald! We hebben dit gedaan door een loterij, koekjes verkopen en een toekomstige veiling. Ik ben echt super trots! (:

Na de uitreiking hebben we met allemaal sponsoren gepraat en ‘s avonds zijn we met de hele jaargroep uit eten gegaan! Dit was waarschijnlijk de laatste keer dat we met z’n allen waren en ik vind het echt heel erg jammer. Het is gek hoe je wildvreemde mensen binnen een paar weken zo in je leven laat komen, volledig vertrouwd en van ze gaat houden. Het voelde als een afscheid terwijl het nog maar een begin is, het begin van ons UWC-avontuur!

Cheque, met Eva en Victorine De volledige groep! De faal-club, met Willem en Akke Aan tafel! Fundraisinggroep

En we zijn nog niet klaar, vanavond ga ik met mijn hele klas slapen bij twee jongens uit mijn klas. Vrijdag tot en met zondag heb ik Hockeyloverz, het hockeyfestival waar je niet hockeyt. En maandag tot en met donderdag ga ik met zes vriendinnetjes naar Wijk aan Zee. Daarna begint mijn vakantie officieel!

Tot snel!

Emma

Even om de titel te verklaren, ik heb een aarbeienpak en door een snapchat van Floyd is dit onze quote geworden!

snapchataardbei

Je kunt mijn blog volgen door rechts je emailadres in te vullen!

4 thoughts on “#wijwillenaardbeeeeei

  1. Nel Carli says:

    Nou, geweldige kleindochter, ik voelde me zeer vereerd uitgenodigd te worden bij de beursuitreiking van gisteren En ik heb er van genoten.
    Zie ik nog voordat je weggaat? En heb ik nog iets gewonnen?

Leave a Reply

