Ontsnapt aan de bubbel

IMG_8004-0.JPG

Trieste, Italië

Ciao!

Ik heb November break, een week vrij van school en dus zijn Carsten, Philip, Siri en ik het steeds kouder en donkerder wordende Noorwegen ontvlucht en zit ik nu in, jawel, Italië! Vrijdagmiddag direct na school begon ons avontuur. We namen de bus van school tot de ferry en van de ferry naar Bergen. Eenmaal in Bergen aangekomen ging er een wereld voor me open, mensen! Ik was het hele civilisationgedoe haast vergeten want de blijheid en energie die ik kreeg puur doordat ik weer tussen de mensen liep, verkeersopstoppingen zag en er meer dan één benzinestationwinkel was, was ongekend. Het stadlevens werd ons na minuut één al bijna fataal want we werden bijna aangereden door een tram. Maar dat komt misschien ook omdat mijn Noorse vrienden het stadsleven niet gewend zijn. Loli ging met ons mee als gids door Bergen met als eerste stop de ‘Bergen Kebab’ waar we een hele slechte kebab hebben gegeten, maar oh, wat was het lekker na 2 maanden kantinefood! Na de kebab zijn we naar een hostel gegaan waar we een kamer voor zaterdag op zondag hebben geboekt. Er rijden namelijk geen bussen op zaterdag, want ja jongens, het is en blijft Noorwegen. De nacht hebben we doorgebracht op Bergen Airport samen met een hele hoop andere RCN’ers. We hadden een soort RCN kolonie gemaakt daar in de lounge van het vliegveld, maar toch werden Carsten, Philip en ik die volgende morgen om 5 uur in de stoelen van een deel van het restaurant waar we niet mochten komen wakker gemaakt door Siri dat we over 20 minuten moesten inchecken. Maaaar, gelukkig hadden Carsten, Philip en ik ons allemaal ingecheckt om 3 uur ‘s nachts, dus dat was allemaal wel makkelijk. Snel door de douane en naar de gate (de laatste of course). In het vliegtuig hebben we geslapen, toen we aankwamen in Kopenhagen hebben we afscheid genomen van de andere RCN’ers die allemaal naar Kopenhagen gingen, maar wij gingen verder! We hebben geslapen bij de gate, werden wakker om het vliegtuig in te gaan en zijn toen weer verder gaan slapen. Ik lag gedrapeerd over 2 stoelen en het was niet echt comfortabel maar slaap is slaap. Om half 11 kwamen dan aan in Milaan. Italië! We namen de bus naar het centraal station en we waren nog geen 30 minuten daar en we waren Siri alweer kwijt. Gelukkig vonden we haar en konden we door naar de eerste stop, pizza en pasta! Ons hostel was aan de rand van het station en zodra we daar aankwamen zijn we in slaap gevallen (alweer). Rond een uur of 8 ‘s avonds werden we wakker en besloten we wat te gaan eten. Een hele tijd later waren we eindelijk allemaal opnieuw wakker geworden, gedouchte en klaar om te gaan. We liepen de straat uit en zagen een restaurant en zijn daar heen gegaan. Dat was de beste beslissing ooit! De eigenaar van het restaurant was erg grappig en we hebben geholpen met het serveren van taart en hij vertelde de plekken van de stad waar we heen moesten. De volgende dag moesten we voor 12 uur uitchecken, maar het was de avond ervoor nog al laat geworden en de vrouw van de hostel was erg blij toen we om 12:15 eindelijk uit de kamer stommelden, tassen half ingepakt en niet eens iedereen gedouchte. Maar goed, we waren in Milaan dus moesten ook maar gebruik maken van ons dag! Toen we letterlijk 1 minuut weg waren ontdekte Philip dat hij zijn telefoon vergeten was in het hostel. Wij terug, maar de vrouw was al weg dus de man van het hotel tegenover hielp ons en opende de deur, maar hij had geen sleutel naar onze kamer, dus ging hij de vrouw bellen. Ondertussen was Philip op de garage geklommen en kon via het raam onze oude kamer binnen komen, net toen hij z’n mobiel had kwam de man zeggen dat de vrouw zou komen en hij de mobiel terug moest leggen omdat we anders problemen kregen. De vrouw was lichtelijk pissed toen ze kwam, maar goed, wij hadden Philip’s mobiel terug! We dumpten onze bagage op het centraal station en namen de metro naar het centrum. Wauw, het eerste wat je ziet als je de metro uit komt is een indrukwekkend gebouw waar ik de naam niet van weet, maar het is mooi. We besloten ons op de splitsen voor een half uurtje en om daarna naar ons verzamelpunt (de kruising tussen de Prada/Armani/Louis Vitton/McDonalds) terug te gaan. Siri en ik gingen shoppen, maar ondanks dat we maar 2 winkels af waren gegaan duurde het veel te lang en kwamen we veel te laat terug (Siri…. Hahaha). We moesten haasten want de wedstrijd van Manchester begon en Philip wilde die heeeeeel graag zien, dus toen zijn we een bar gaan zoeken en hebben hem daar gekeken. Na afloop zijn we weer gaan winkelen, we zijn niets voor niets in Milaan. Of eigenlijk, Siri is gaan shoppen en ik liep mee, want man, die heeft veel gekocht 😉 We namen de metro terug naar Centraal en daar namen we de trein naar Venetië om vervolgens naar Trieste te gaan! Ik ben nu in Trieste en ga vanmiddag naar het college! Dit bericht heb ik geschreven op m’n mobiel, dus als ik weer terug ben in Noorwegen zal ik het verbeteren en er beter foto’s aan toevoegen!

Ciao!

IMG_7994-0.JPG

IMG_8011-0.PNG

One thought on “Ontsnapt aan de bubbel

Leave a Reply

