Ik ben terug, en nu?

Noor en Anne in Nederland!

Bussum, Nederland

Lieve allemaal,

Ik wens jullie allemaal een gelukkig 2015 met veel nieuwe vrienden, onvergetelijke momenten, mooie herinneringen en voor sommigen, wat geluk bij de UWC selectie 😉

De titel van deze blog legt mijn gevoelens nu wel uit. Ik ben er weer hoor, daar in dat kleine landje waar het een tijdje lang zelfs nog kouder was dan in Flekke, dat landje dat meer fietsen heeft dan mensen, dat landje dat bekend staat om de wiet en hoeren (en dat men in het buitenland het gek vindt dat je nog nooit wiet hebt gerookt, “But, you’re Dutch?”) en ook datzelfde landje waar mijn vrienden en familie wonen. Ik ben terug.

Of ik het leuk vind? Daar ben ik zelf ook nog niet over uit.Het was goed om even weg te gaan van campus. Niet meer dezelfde mensen om je heen, niet meer dezelfde rituelen, niet meer naar school (fijnste!). De nacht op het vliegveld was in één woord crazy! Na aankomst in Nederland (vertraagd natuurlijk) stonden daar mama, Juul, Anne Sophie en Noor me op te wachten op Schiphol! Ik had echt totaal niet verwacht dat Anne en Noor zouden komen en het was zo leuk! We zijn naar huis gegaan waar papa was en toen ik thuis kwam voelde het net alsof ik maar 2 dagen uit logeren was geweest.

guess who is back

 

 

 

 

 

 

 

De volgende dag zat ik gelijk alweer om half 9 bij KCV en heb ik de rest van de dag ook meegelopen met vriendinnen op school. Op het feit na dat ik zoveel mensen een hartaanval heb veroorzaakt toen ze me zagen (“Maar jij hoort toch in Noorwegen te zitten?”) leek het weer een normale schooldag en voelde het alsof ik ziek was geweest. Wat me wel opviel is dat alles hier nog steeds is zoals het is, mensen letten niet op in de lessen, de docenten staan er een beetje voor piet snot, er wordt nog steeds over hetzelfde gepraat en mensen hebben ook nog dezelfde vrienden en hobby’s. Aan de ene kant heel geruststellend, aan de andere kant ook frustrerend. Mensen zijn wel door gegaan en veranderd, maar ik ben óók doorgegaan, maar op een ander level.

informatiedag uwc

Zaterdag de 13de (een dag later dus) was de informatie dag van UWC. Het was heerlijk om mijn co-years weer te zien en het voelde zo gek om je college te representeren terwijl je een jaar en twee jaar geleden zelf de vragen stelde. Ik zag een paar oude bekenden van de selectie (Koen en Hanne!! (: ), mijn co-years, second years en zelfs 3/4/5/6th years, erg leuk allemaal!

Op zondag vierde ik met een groepje vriendinnen Sinterklaas, al moet ik wel zeggen dat mijn aanbreng ver onder het niveau van die avond lag, ik had namelijk geen tijd om een surprise te maken (nog steeds sorry Birgit!).

IMG_8487

Oké, ik ga niet elke dag vertellen, dus nog een paar hoogtepunten.

Op 19 december hadden we de UWC Nederland Kerstborrel waar erg veel van m’n co-years (en second- and thirdyears)waren en oh wat was het weer leuk!

eva op de borrel

Een dag later zou ik thee gaan drinken bij Jytte, een goed vriendinnetje van me hier, toen ik daar aankwam zei ze dat ze had afgesproken om een film te gaan kijken bij een andere vriendin. Wij 45 minuten fietsen en toen ik daar aan kwam moest ik een blinddoek om en stonden er wel 20 man binnen en hadden ze een surpriseparty georganiseerd. Zo lief en zo leuk!! ❤

dries louise

Surprise party with Dries and Louise

 

noor lisanne

Surprise party with Noor and Lisanne

 

En het hield niet op met de UWC’ers, op 28 december stonden Dylan (USA) en Norman (Denemarken) hier op het station in Bussum! Ze waren aan het interrailen en zouden New Years Eve in Amsterdam doorbrengen. De 30ste op de 31ste zijn we met Mar, Marijn, Dylan, Norman en Viktor (Oekraïne) gaan slapen in Amsterdam. De volgende dag ben ik naar huis gegaan maar hebben Dylan en Norman New Year op Dam Square gevierd. Het is gek om mensen een land te laten zien dat voor jou zo normaal is, maar wel leuk.

Ik moet nu eigenlijk de blog afronden want ik ga naar Maastricht met Eva en Floyd om Victorine weg te brengen!

See you,
Emma

Ps. Nog een random foto van Siri:

 

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/c84/66793836/files/2014/12/img_8594.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

