Cross country, Cross Europe

Norway <3 Picture stolen from Klara's (Sweden) blog

Flekke, Noorwegen

Hei!

Zondagnacht (12 januari) om 5 am (dus eigenlijk al maandagochtend) begon mijn buik weer te kriebelen toen we in een collegebus vol met slapende kinderen de bocht omgingen en campus zagen liggen. We zijn weer terug!

Maar voordat ik jullie zal vertellen over de eerste week hier, wil ik natuurlijk nog wel even vertellen hoe de laatste week van de vakantie was!

Toen ik mijn vorige bericht publiceerde ging ik gelijk daarna weg naar het station, daar ontmoette ik Victorine en bepakt met een grote tas zijn we naar Eindhoven Centraal gereisd waar we Floyd en Eva ontmoetten. De ‘harde kern’ was weer compleet. Eenmaal aangekomen in Maastricht zijn we naar het college gelopen en hebben we daar Victorine’s kamer en roommates ontmoet. Er waren nog niet heel veel mensen, dus campus was nog een beetje stil, maar het was wel erg leuk om (weer) te zien en met mensen te spreken! Op een gegeven moment zijn we de stad in gegaan en hebben we geluncht en hebben Vic en ik een cadeautje voor Floyd’s verjaardag gekocht (gnegne) en wafels te hebben gegeten. Na eindeloos gekke dingen doen op het plein voor het stadhuis

(LEES:

Vic: ‘ik vind het gewoon zo lekker om op de grond te zitten’
Emma en Eva in koor: “ja wij ook!’
Emma, Eva en Victorine gaan midden op het plein op de grond zitten, het hele plein kijkt ze aan en Floyd staat daar dus weer voor jan joker.
Er loopt een man voorbij die nogal raar kijkt.
Floyd: ‘Prima, opdracht 3 is voltooid dat is dan weer 25 euro’ (reactie op facebook van Floyd)

en

Vic: ‘ik kan niet springen, ik kan niet springen.’
Emma met een sticker op haar hoofd: ‘SPRING’
Vic: ‘ik ga wel liggen’
Floyd: ‘ik hoor hier niet bij’ (facebook Eva, met bijbehorende foto))

Maastricht Floyd, Victorine

Daarna moest Eva helaas alweer naar huis en hebben we haar naar het station gebracht. Floyd, Vic en ik hebben toen de bus genomen terug naar het college, alleen bleek dat we de verkeerde bus hadden genomen en eerst een rondje stad gingen voordat we daadwerkelijk op het college aan kwamen. We moesten toen heel hard van de busstop naar het college rennen om daar heel snel Mies en wat andere mensen te begroeten en de kaart voor Floyd te schrijven. Daarna zijn Floyd en ik als een malle weer naar de busstop gerend en hebben we de trein genomen naar huis. Het was echt heerlijk om weer met Floyd, Eef en Vic te zijn!

Een paar dagen later stuurde Eva mij 2 foto’s, eentje van ons en eentje met de quote:

You can do anything, but not everything. – David Allen

De rest van de vakantie heb ik niet zo heel veel gedaan, thee gedronken met vrienden, tv series gekeken, geslapen en zelfs een heel klein beetje aan school gewerkt.

Maastricht Floyd, Eva, Victorine

Vrijdagavond 9 januari zou mijn laatste avond in Nederland zijn en ik ben toen samen met Anne Sophie, Sophie, Jytte en Christian naar SUMO geweest in Hilversum. Het was echt heel gezellig om zo de vakantie af te sluiten! Eigenlijk hadden we een klassenfeestje gepland met mijn oude klas (V4e!), maar dat ging helaas niet door.

Zaterdag was ik klaar en was ik bijna volledig ingepakt toen ik een berichtje kreeg van de KLM dat mijn vlucht gecanceld was. Er was een hele erge storm in Noorwegen (en ook in Nederland) waardoor heel Bergen Airport afgesloten was. Het was best wel ironisch, want de storm heette Nina, net zoals mijn roommate, die wél aangekomen was op college (een van de 19 students die het wel gelukt was, 140 andere students zijn gestrand en de rest was nog steeds op het college met Winter Program).

Maar, elk voordeel heft z’n nadeel zeggen ze dan. Omdat ik pas de volgende dag kon vliegen kon ik ‘s avonds wel naar een feestje met oude klasgenoten en vrienden! (:

Zondagavond stond Mar en ik dan toch echt klaar op Schiphol, bij de gate kwamen we Alejandra (Paraguay) en Hermoine (China) tegen en met z’n vieren kwamen we rond een uur of half 12 aan op Bergen Airport waar we werden herenigd met 9 andere students. Rond een uur of 12 gingen we met de bus naar het college, we moesten Balder (Norway) nog ophalen bij het busstation en we stonden maar te wachten en te wachten en toen bleek dat we bij het verkeerde station stonden en toen Balder de bus inkwam was hij al helemaal doorweekt (het is en blijft Noorwegen…). Om 3 uur ‘s nachts hebben we de laatste ferry genomen en rond een uur of 5 kwamen we bij het college aan. De reis duurde erg lang, maar dat kwam door alle sneeuw en ijs waardoor er voorzichtig gereden moest worden.

De eerste week vloog voorbij. Na nog geen 24 uur op campus voelde het alsof ik er alweer een maand zat en de hoeveelheid tea’s, meetings en dayroomgesprekken is weer als vanouds!

Swimming competition, Antonia (Austria), I also stole this picture from Klara’s (Sweden) blog

Op woensdag hadden we de swimming competition, ik was van plan daar NIET aan mee te doen aangezien ik mijn eigen zwemskills ken en die niet al te goed zijn (uhum, Athenespelen, uhum). Maar goed, iemand moet het doen en uiteindelijk stond ik toch aan de start voor de 50 meter schoolslag en de 4x 25 meter medley. Ik zal het maar zo zeggen, ik ben niet laatste geworden (en ook niet een -na-laatste, als je dat soms dacht ;)).

I love Klara’s (Sweden) pictures

Dan, de uitleg van de titel! Cross country, Cross Europe. Cross Europe lijkt me makkelijk, ik ben Europa weer doorgevlogen om naar mijn tweede huis te gaan. En met cross country bedoel ik dan niet dat ik heel Noorwegen ben doorgegaan om bij Flekke te komen (wat ik overigens wel gedaan heb), nee, ik bedoel het cross country skiën! Oftwel langlaufen! Met mijn Ridderne EAC groep ben ik afgelopen vrijdag gaan langlaufen, iets wat ik nog nooit gedaan had en oh, wat is dat cool zeg! Op campus hebben we wel sneeuw, maar niet zo heel veel (Nederlandse hoeveelheden) omdat we aan de fjord zitten. Maar rij je 15 minuutjes met onze coole minibus, dan kom je op een plek met wel een meter sneeuw!!! Ik voelde me net een Afrikaan of Latino die nog nooit sneeuw had gezien, het was zo onwijs gaaf! (:

Mountains! Not my picture, again, this time it is Balder’s (Norway).

Dit is trouwens GEEN foto van mijn trip, hopelijk krijg ik die ooit nog eens. Nee, dit is een foto van een andere skitrip die op zondag werd gemaakt door onder andere Marijn en dus Balder (die de foto heeft gemaakt).  Ik heb besloten meer foto’s te maken, en daar vooral van de echt UWC momentjes zoals tea’s en huiswerksessies!

Genoeg gepraat voor vandaag denk ik, ik ga mijn Position Papers voor MUN maar eens schrijven!

Ha det bra!

Emma

Ps. Ik heb een UWC playlist een dit zijn een paar liedjes, voor als jullie het leuk vinden om ze te luisteren!

– Cha-ching – Imagine Dragons (aangeraden door Balder, echt een geweldig lied)
– Amsterdam – Imagine Dragons (aangeraden door Balder, hoe kan het ook anders..)
– Bleedig Out – Imagine Dragons (aangeraden door Norman, repeat)
– Amnesia – 5 Seconds to Summer (aangeraden door Philip, ja)
– Salsa Tequila – Anders Nilsen (Zweed!) (onze feestjes ;))
– Limón y sal – Julieta Venegas (Spanish ab initio)
– 1234 get on the dancefloor (BOLLYWOOOOOOD)

2 thoughts on “Cross country, Cross Europe

Leave a Reply

