De positieve en negatieve punten van UWC

Family <3

Flekke, Norway

Realisatie momentje, ik zit hier nog maar een paar weken! 😮

Dit is zo zo vreemd, over een paar weken heb ik mijn first years exams, hebben de second years hun examens en dan graduation en gaan daarna weg ): Een paar weken later gaan wij, de first years ook al weer… Er staat wel een hele leuke zomer voor de boeg, maar alsnog… Dit jaar mag nog niet over zijn!

Vandaag kwam de zon door en daarmee een hele hoop vrolijkheid. Siri en ik hebben eens goed mensen bekeken, besproken en gereflecteerd op onze eerste 8 maanden hier. Uit al die reflecties kwamen een hoop dingen naar voren, dus daarom presenteer ik u, de-positieve-en-negatieve-punten-van-UWC-lijst!

1617817_10203685922335298_950254576492212993_o

 

We beginnen met de negatieve dingen, want je moet altijd met positieve dingen eindigen.

De lijst van negatieve dingen (niet op volgorde):

  • Dat we zo afgelegen liggen en we nergens heen kunnen en niemand naar ons komt.
  • IB, verder niets meer te zeggen
  • Het feit dat je lichaam niet zonder slaap kan.
  • Een lege mailbox
  • Opstaan
  • ‘Nee’ zeggen tegen dingen die je eigenlijk wel wilt doen
  • Dingen die je mist van thuis
  • Een slechte lunch
  • Denken aan de toekomst
  • Dat Noorwegen zo enorm duur is
hiking

Hiking at the Nordic Global Concern, picture taken by Sara (Sweden)

 

Maaaaar, gelukkig zijn er ook heel heel heel veel postieve dingen (:

Lijst van positieve dingen (niet op volgorde):

  • MENSEN! De mensen hier zijn awesome. Je realiseert het je misschien niet zo 1,2,3, maar er zijn hier mensen die om jou geven, die naar je toe komen vliegen als er iets aan de hand is, voor jou door het vuur gaan en visa versa. ♥
  • De kleine geluksmomentjes, vandaag bijvoorbeeld. Ik zat lekker in de zon met wat vrienden te kijken naar de fjord waar Katharina (Norway) en Arkus (Sweden/Canada) aan het zeilen waren toen Marco (Italy) en Andreas (Norway/Peru) ineens hun kleren uittrokken en het ijskoude water in rende om naar Arkus toe te zwemmen.
  • De lampjes in mijn bed en de giraffe poster op de muur.
  • First Price Nøttemiks
  • De mogelijkheden die we hier krijgen en dingen die we meemaken en bijwonen die we op geen andere plaats hadden kunnen doen.
  • Cultural sharing
  • De feestjes (: (Siri, you know what I mean)
  • Heggnes, een cabin op anderhalf uur loopafstand van campus  (:
  • Student Council, it is awesome
  • Zoals ik eigenlijk altijd zeg, de kleine momentjes hier op campus. Thee met mensen, Game of Thrones kijken, Eduardo (Panama) die zingend door Student Village loopt, Pietro (Italy) die altijd in de dayroom zit te lezen en ga zo maar door.
  • The Dutchies, ik hou van ze ♥
  • (Op tijd) Naar bed gaan met het idee dat je alles hebt gedaan wat je moest doen.
  • Het weer, dit klinkt gek, maar het weer hier deert me niet. De sneeuw is super cool, ik hou van regen (eens Nederlander, altijd Nederlander) en ik heb hier echt geleerd de zon te appreciëren.
  • Daarnaast is het landschap ook fenomenaal!
  • Het gevoel van ‘thuis’ als je op de trap en door de gangen van Norway House loopt.
  • Mensen die je begroeten
  • Kanel knekkebrød
  • Norwegians
  • Lunch- en dinertafels
  • Kamers waar je gewoon naar binnen kunt komen en d’r altijd wel een leuk iemand is die met je wilt thee drinken of wilt praten
  • Blijheid delen
  • Thee
  • Verjaardagen (de fjord is weer open en mijn verjaardag komt eraan…)

Ik denk dat deze lijst veel langer moet zijn, maar ik weet het zo even niet te bedenken. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs uit Flekke,
Emma

PS. We hebben (eindelijk) holi gevierd op school! Je weet wel, dat feest met al dat gekleurde poeder! Ja dat ja! We hadden het heel lang uitgesteld vanwege het slechte weer, maar toen hebben we het afgelopen week toch eindelijk gedaan. Vlak voordat we begonnen hagelde het, tijdens het gooien scheen de zon en ‘s avonds begon het te sneeuwen… Norway..

Norman (Denmark) and Dylan (USA), picture from Balder (Norway)

Norman (Denmark) and Dylan (USA), picture from Balder (Norway)

With Mariana (Venezuela) (: picture from Anna (Iceland)

With Mariana (Venezuela) (: picture from Anna (Iceland)

With Siri (Norway) and Anna (Hong Kong) <3 picture from Anna (Iceland)

With Siri (Norway) and Anna (Hong Kong)

HOLI 2015 taken by Anna (Iceland)

HOLI 2015 taken by Anna (Iceland)

One thought on “De positieve en negatieve punten van UWC

Leave a Reply

