‘Syttende Mai’

IMG_8818 done

Flekke, Norway

17 mei is de nationale dag in Noorwegen. Hier een fragment uit mijn dagboek over die dag!

Zondag 17 mei 2015

17 mei is de nationale dag in Noorwegen. De school had een programma in elkaar gezet, maar we konden eigenlijk gewoon doen wat we wilden. Op deze deze werden de Noren bevrijd van de Denen en dat vieren ze door veel ijs en cake te eten en in hun burnads rond te lopen.
‘s Ochtends toen we naar ontbit gingen was de kantina helemaal versierd en al de Noren droegen super mooie kleren en de rest van de school zag er mooi uit. We hesen de Noorse vlag, zongen het volkslied en daarna hadden we een hele lekkere brunch. Norway, Finland en Denmark House moesten naar Flekke en Sweden en Iceland House naar Dale. Maar Carsten en ik wilden ook naar Dale dus toen zijn we naar Flekke gefiests in plaats van de bus. In Flekke liepen we mee met de parade. Carsten, Philip en ik liepen voorop. Philip met de Noorse vlag, Carsten met de Mexicaanse en ik met een kleine Noorse vlag. Daarna gingen we naar Flekke school, het is zo gek, want dat was Philip’s basisschool….
Het was een beetje saai dus toen ging Philip naar huis en Carsten en ik naar Dale. Het was best wel zwaar en m’n benen waren erg moe van vrijdag. Maar, het laatste stuk downhill was erg fijn. Toen we aankwamen in Dale waren ze net aangekomen met de parade bij de sporthal. Daar hebben we de rest van de dag gezeten, ijs en cake gegeten en gekletst en gek gedaan en geluisterd naar een veels te lange speech van Big-D (Daniel) en naar slechte preformances van Noren en goede preformances van UWC’ers gekeken. Daarna zijn Carsten en ik weer terug gefietst.Eerst uphill.. maar toen zijn we via een offroad modderweggetje naar Flekke gekomen. Het was super eng, maar wel heel erg cool! (Ik droeg gewoon nog mijn jurkje en Carsten zijn pak). We reden langs de campingplaats waar we waarschijnlijk gaan kamperen van 29-31 mei! Voor diner hadden we hamburgers en hot dogs en dat was erg lekker 🙂
Daarna had ik een meeting voor Parent Show, repetitie voor Bollywood en audities voor Parent Show. Daarna heb ik lang met Thea gepraat en heb ik nieuwe kleren van hun kamer gekregen (dingen die zij weg deden). De rest van de avond heb ik met Aya gekletst en heeft ze henna op m’n hand gemaakt. Ik wil niet dat ze weg gaan ):

IMG_8777 done

Gautham (India) zwaaiend met de vlag van Paraguay

Amina (Pakistan), Anne (Norway - ze draagt een bunad, het Noorse nationale kostuum) en Anna (Iceland)

Amina (Pakistan), Anne (Norway – ze draagt een bunad, het Noorse nationale kostuum) en Anna (Iceland)

Tao (UK) en Mar, Tao zag de parade als de ultieme gelegenheid om ook wat andere vlaggen uit de kast te halen

Tao (UK) en Mar, Tao zag de parade als de ultieme gelegenheid om ook wat andere vlaggen uit de kast te halen

Ik zal later een berichtje schrijven over graduation en Svanøy, maar nu even niet. Alle foto credits gaan naar Balder (Noorwegen)! De eerste foto zijn Elliot (Hong Kong) en Bassie (Sierra Leone) in de vlaggentocht.

Liefs,
Emma

One thought on “‘Syttende Mai’

Leave a Reply

