Civilization

UWC Norge introweekend sleep

Oké, laten we eerlijk zijn. Ik ben op dit moment weer in Bussum en niet meer in Noorwegen, zoals hieronder vermeld staat. Maar, toen ik dit schreef was ik in Oslo en aangezien ik twee berichten posten per dag een beetje overdreven vond heb ik dat maar niet gedaan. Daarom post ik het nu.

Oslo, Norway

Hallo hallo!

Ben ik weer, dit keer met al mijn avonturen van introweekend en bij Siri thuis!

Nadat we op vrijdag het voor elkaar hadden gekregen om wakker te worden en volledig gepakt klaar te staat (op tijd). Namen we de trein naar Oslo. Daar hebben Siri, Carsten, Nina en ik afscheid genomen van Anna die naar Duitsland zou gaan en zijn wij naar de tijger (DE ontmoetingsplaats in Oslo) gegaan om onszelf daar in een zee van nieuwe UWC’ers te gooien: introweekend. Noorwegen stuurt dit jaar 43 studenten naar UWC, 13 daarvan komen naar Flekke. In plaats van een kennismakingsdag, ALV, beursuitreiking, sleep over etc. hebben ze een introweekend. Tweedejaars zijn ook welkom en Carsten had mij ook uitgenodigd, dus daar stond ik dan, tussen iets van 50 Noren, als enige buitenlander.Het introweekend was erg erg erg leuk! Ondanks het erg hoge Noorsgehalte heb ik een erg leuke tijd gehad. Ik heb beide nachten buiten geslapen, de eerste nacht sliepen we op hout dus zijn we rond een uur of 4 naar binnen gegaan (ik deelde een kamer met Solveig (: ) en de tweede nacht waren we slim genoeg om matrassen mee naar buiten te nemen (zie eerste foto). Bedenk wel dat het bijna de hele nacht licht is dus zodra je wakker bent is het heel moeilijk om weer in slaap te vallen. Ik heb veel nieuwe mensen ontmoet, niet alleen veel first years, ook veel second years. RCN had, met Carsten, Siri, Solveig, Balder, Nina en mij, de grootste delegatie, maar er waren ook second years die naar school gaan in Costa Rica (Toni en Lars), Wales (Merethe) en Canada (Hanna) en twee derde jaars uit Hong Kong en Swaziland. We hebben ook de grondlegger van Student Shop (waarvan Carsten de leider is dit jaar) ontmoet. Hij was kamergenootjes met de Nederlander toentertijd, wat is de wereld toch klein. Verder hebben we veel Cards Against Humanity en volleybal gespeeld, een kampvuur gehouden, verhalen uitgewisseld, geslapen en gelachen. Het was een leuk weekend (:

De tweedejaars! V.l.n.r.: Hanna (UWC Pearson College, Canada), Carsten, Lars (UWC Costa Rica), Nina, Siri, Toni (UWC Costa Rica), Solveig, Merethe (UWC Atlantic College), ik en Balder

De tweedejaars! V.l.n.r.: Hanna (UWC Pearson College, Canada), Carsten, Lars (UWC Costa Rica), Nina, Siri, Toni (UWC Costa Rica), Solveig, Merethe (UWC Atlantic College), ik en Balder

Op zondagmiddag zijn Siri en ik weer de bus in gestapt, dit keer richting Kristiansand, waar Siri woont.

Op maandag zijn we door Kristiansand gelopen, MENSEN!!! Eindelijk zijn we weer onder de mensen, niet dat we dat in Drammen en Oslo niet waren. Maar gewoon door een stad lopen waar niemand je kent is heerlijk. Het weer was ook top, zoveel zon! We hebben milkshakes gehaald en zijn bij het strand in het gras gaan zitten. ‘s Avonds zijn we naar Siri’s vrienden Thea, Samantha en Henry gegaan (oké dat zijn niet hun echte namen, maar wegens privacy redenen zijn ze even veranderd, net zoals de andere namen van haar vrienden). Het is erg leuk om de vrienden van mijn vrienden te ontmoeten, het zegt veel over een persoon. Henry vertelde een verhaal over zijn weekend, een trip naar Denemarken en, op verzoek, zal ik dat verhaal (samengevat) navertellen aan het einde van deze blog.

De volgende dag gingen we naar Siri’s oude school, daar werd ik meegenomen in de wereld van de posh kids. Er waren niet zo heel veel mensen op school, eigenlijk helemaal niemand, maar toch heb ik wat kunnen mee krijgen van de mensen daar. Ik dacht dat ik wel wat gewend was van het Gooi, maar nee, wat zijn sommige mensen hier Barbies zeg, tjempie neempie. Ik ontmoette wat vrienden van Siri en een van them was Fred, een jongen die niet van persoonlijk contact hield en 1/2 van een tweeling was die bijna alles samen deden. We nodigden onszelf uit bij hem thuis (“Fred can we come to your house?” “No.” “Then we will ask you brother.”), een erg mooi huis trouwens, en daar ontmoetten we zijn broer Frank. De broers waren erg grappig en leuke mensen, niet heel heel sociaal, maar prima om de hele middag mee in de zon te zitten kletsen. Ze deden me een beetje denken aan een niet verder genoemde tweeling bij mij thuis. Positief, geen zorgen jongens. Doordat we zolang in de zon hebben zitten kletsen was ik een beetje verbrand toen we thuis kwamen. Dat krijg je ervan als je een jaar in Flekke woont waar de enige zon die je krijgt achter de berg is en je dus altijd in de schaduw zit.

De rest van de middag/avond hebben we HEERLIJKE zalm gegeten zijn Siri en ik gestart aan de serie Sex and the City.

Nog een foto van de tweedejaars (aah dat klink gek)

Nog een foto van de tweedejaars (aah dat klink gek)

Woensdag zouden we eigenlijk naar de dierentuin gaan, Kristiansand is bekend voor de dierentuin, maar het regende veel te hard en dus besloten we niet te gaan (helaas) en hebben de dag heel relaxt doorgebracht op de bank. We hebben een chocoladetaart gemaakt en ‘s avonds pasta quatro fromaggi (flashback to Italy ♥♥). In totaal hebben we anderhalf seizoen of Sex and the City gekeken in 2 dagen, oeps..

Nu zit ik op het vliegveld in Oslo een yoghurtje uit te lepelen terwijl ik dit schrijf en naar Coldplay luister. Siri komt mee naar Nederland en Anna komt vanuit Duitsland, we hebben al één vlucht gehad (Kristiansand -> Oslo), nog 2 te gaan en ik ben thuis! Over een uur verlaat ik Noorwegen voor een lange periode en kom ik pas terug hier in Oslo op 10 augustus. Ben ik er klaar voor om de echte wereld – de realiteit – weer in te gaan? Ben ik er klaar voor om alleen op een kamer te slapen? Kan ik het handelen dat ik niet meer Carsten’s kamer binnen kan stormen om te vragen of hij mee gaat naar diner? Kan ik twee maanden zonder thee te drinken met Siri? Kan ik deze zomer overleven zonder huisideeën te bespreken met Dylan? En de grootste vraag is, hoe ga ik deze zomer overleven zonder de UWC mensen?!

Gelukkig host ik veel mensen en zal ik erg veel mensen zien deze zomer, maar toch, een hele zomer…

Volgend bericht is vanuit Nederland!

Liefs,

Hele paspoort vol met bagage stickers van al dat op en neer hoppen naar Nederland

Hele paspoort vol met bagage stickers van al dat op en neer hoppen naar Nederland

Hier het verhaal wat Henry ons vertelde, schrik niet, schrik niet..

Het Denemarken verhaal van Henry, Siri’s vriend

Op vrijdag skipte Henry school om met Bjørn, Sarah en Sven naar Denemarken te gaan (dat is 3 uur met de boot vanaf Kristiansand). Hij had er niet heel heel veel zin in, maar ging toch mee. De reden dat ze naar Denemarken gingen was om dronken te worden en die missie was gelijk de eerste avond al geslaagd, ze waren erg dronken en zijn alle kroegen in een straat afgegaan. Bjørn had Henry’s telefoon en portemonnee afgepakt omdat hij bang was dat iets mis zou gaan, maar, toen ze Sven naar bed moesten brengen had hij de portemonnee met daarin de hoteldeurkaart in de kamer gegooid. Henry wist dat niet en dus verliet de kamer en sloot zichzelf daarmee buiten. Hij ging naar de kamer van Bjørn en Sarah en daar hebben ze voor een tijdje gepraat. Bjørn en Sarah, die huisgenoten zijn en zichzelf kennissen noemen, waren de hele tijd aan het zoenen en wilden dat Henry mee deed, maar dat wilde hij niet en hij ging slapen. Maar hij was nog niet in slaap gevallen en toen hadden Bjørn en Sarah seks, terwijl Henry in het andere bed lag. Toen hij zeker wist dat ze sliepen verliet hij die kamer en had hij zich dus buitengesloten uit twee slaapkamers. Hij dwaalde wat rond door de hotelgangen totdat hij ontdekte dat de deur van zijn eigen kamer niet helemaal dicht zat en hij er toch in kon. De volgende dag gingen ze naar een avonturenpark waar Henry nog geïrriteerder raakte over Sarah. Die avond was het plan opnieuw om dronken te worden, maar Henry had er niet zo veel zin in omdat hij erg weinig geslapen had en gewoon niet zoveel zin had om te drinken. Het probleem was dat Sarah dat niet accepteerde en boos werd op hem dat hij alles verziekte etc etc. Ze begon te huilen en uiteindelijk viel ze in slaap, daarna zijn Bjørn en Henry nog uit gegaan, maar daar herinnerd hij zich niet meer heel veel van…

Ja dat is dus een verhaal dat ik te horen heb gekregen dit weekend 😉

Wegens privacy redenen zijn alle namen in dit artikel, behalve die van de UWC mensen, veranderd.

2 thoughts on “Civilization

Leave a Reply

