UWC Part 2

flag introweek

Flekke, Noorwegen

Terwijl ik dit schrijf kijk ik uit het raam naar UTC (waar we onze kleren wassen), Tao is net door het raam naar binnen geklommen om de sleutel te halen van de fuse box omdat de elektriciteit er af is gegaan in Sweden House. Ik zit aan mijn bureau en in mijn bed ligt Siri en we wachten totdat we naar diner kunnen. We zijn second years nu, we zijn de oudste van de school en gaan dit jaar examen doen. We hebben een nieuwe kamer, nieuwe kamergenootjes en krijgen straks honderd nieuwe leerlingen hier. Dit is zo gek…

De foto is de vlag die nu in Student Village hangt. Het is een traditie dat die elk jaar wordt opgehangen met een nieuwe quote erop. Dit jaar is onze quote Tonights you won’t remember with the people you won’t forget. Het is gemaakt door Dylan en het is ook zijn foto. Vorig jaar kwamen Mar en ik in de nacht aan dus heb ik hem nooit zien hangen helaas ):

Voordat we gelijk naar het heden springen eerst een korte update van mijn zomer. Na mijn laatste post ben ik nog naar Zuid-Frankrijk gegaan, dicht bij Avignon en Mount Ventoux. Daar had papa een kleine UWC bijeenkomst met wat vrienden + vrouwen/mannen en kinderen. Erg gezellig! Verder zijn we naar de broer van mijn opa gegaan en nog een paar dagen naar zee. Het was erg lekker. Verder heb ik bij Mar gelogeerd in Amsterdam en ben ik met de familie voor een paar dagen naar Friesland gegaan wat erg erg leuk was! Wel kort, want na twee nachten moesten we alweer afzakken naar Bussum omdat mijn zusje moest hockeyen en ik naar Noorwegen ging!

Het oorspronkelijke idee was dat ik samen met Balder, Siri en Carsten naar Øya festival in Oslo zou gaan. We waren alle vier ingeloot als vrijwilligers en dat zou dus echt helemaal te gek worden. Nu was er een probleem, we moesten de 14de in Bergen zijn voor Bergen Day en hebben het festival dus last minute moeten afzeggen… Het probleem was toen dat ik mijn vluchten al had geboekt en dus wel naar Noorwegen zou komen de 10de, gelukkig kon ik naar Carsten dus daar ben ik toen een paar dagen gaan logeren.

Het was erg gezellig bij Carsten. We zijn naar een bedrijf genaamd Veritas gegaan waar we een rondleiding kregen en een Nederlandse man ontmoette die ons vroeg om mee te gaan zeilen! (Het bedrijf heeft allerlei sportfaciliteiten). De volgende dag zijn we eerst naar het Vigelandsparken in Oslo gegaan met Siri (die in Oslo was). In het Vigelandsparken staan allerlei beelden van naakte mensen, erg, interessant. Daarna hebben we Siri mee genomen naar Veritas en zijn we gaan zeilen met de Nederlandse man!!! Er stond weinig wind maar het was alsnog erg leuk! De volgende dag zijn we naar het Munch museum geweest waar een tentoonstelling was van Munch en Van Gogh. Daarna hebben we Siri opgepikt en Dylan (die in Oslo was geland en ook de nachttrein zou nemen) en zijn we naar Carsten’s huis gegaan en hebben we daar gegeten en genoten van onze laatste avond.

Group of students in Bergen on Bergen Day! We are back guys!! Taken by Balder Norway)

Group of students in Bergen on Bergen Day! We are back guys!! Taken by Balder Norway)

Om middernacht ging onze (Carsten, Dylan, Siri, Balder en ik) trein richting Bergen waar we de volgende ochtend om 7 uur aankwamen. We liepen met onze bagage naar het hostel (wat een redelijke struggle was) en daar hebben we ontbeten en iedereen die binnenkwam begroet (aka, IEDEREEN een knuffel gegeven). We hebben nog wat koffie gedronken in een cafeetje, want dat was wel nodig want ik had echt heel slecht geslapen. Daarna kon Bergen Day beginnen!

Als eerst gingen we de berg op met een gondel en we hadden bovenop de berg een prachtig uitzicht! Daarna zijn we naar beneden gelopen en toen hadden we even vrij en zijn we naar de Subway gegaan om te lunchen. Na de lunch zijn we naar twee musea gegaan die interessant waren, maar het was echt veel te warm (ja, ik zit in Noorwegen?!). We zaten na het museum allemaal buiten op de stoep toen een jongen van de Starbucks langs kwam en ons allemaal gratis mangosap gaf ((:

With Inga at the top of the mountain in Bergen. Taken by Balder,

With Inga at the top of the mountain in Bergen. Taken by Balder,

Voor diner hadden we pizza en daarna vertrokken we in allemaal kleine busjes richting college. Het was zo exiting om weer terug te komen en gelijk rende iedereen naar zijn huis. Toen ik aankwam bij Norway House stond Mariana (Venezuela) daar te schreeuwen dat we roommates waren!!!! Ik ben zo zo zo blij! Mariana en ik wilde heel graag roommates worden en het is ons gelukt! We zitten in room 104 en krijgen first years uit Indonesië, Tsjechië en Noorwegen. Gister heb ik alles uitgepakt en ingericht, vandaag begon het RCN leven weer. We hebben Muxuan’s verjaardag gevierd, ik heb een paar meetings gehad voor introweek, ik heb een enorme Noorse vlag opgehangen in de hal van Norway House, we hebben de bedden voor de first years opgemaakt en vlaggen geknutseld. Laat die first years maar komen, wij zijn er klaar voor!

Ps. De foto’s die ik in de berichten van mijn zomer in Noorwegen beloofde, zijn er eindelijk! Kijk hier, hier en hier!

Ps 2. Ik heb nog niet zoveel toegang tot foto’s dus ik zal er later wat foto’s bijvoegen en wat in de volgende post plaatsten.

Leave a Reply

