First Years Flu

20150817 in Student Village unscharp by Khorshid

Flekke, Noorwegen

Ik denk dat introweek dit jaar zelfs nog drukker is dan introweek vorig jaar. Althans, zo lijkt het. Alle projecten die we vorig jaar zijn gestart gaan verder en daarnaast zijn wij hosts voor de first years. Kan je het geloven, dat een jaar geleden wij voor het eerst aankwamen in deze magische plaats?

Stil zitten kan ik niet, misschien had je dat wel gemerkt het afgelopen jaar. Dus, zodra het weer kon, ben ik met de volle 100% aan de bak gegaan. First years begroeten om 3 uur ‘s nachts, conflicten oplossen, kamperen onder een heldere sterrenhemel, kayakken, klif springen, noem het maar op. Ik heb het allemaal gedaan de afgelopen weken!

Het beste aan een tweedejaars zijn is denk ik dat je weet waar je heen kan. Dat je weet in welke kamers je vrienden zitten en waar je terecht kan elke avond. Zo heb ik twee avonden op rij tot diep in de nacht thee en chai latte kakao gedronken in de kamer van Balder en Tao. Die trouwens echt een van de coolste kamers op campus hebben. De andere roommates zijn Gautham (India), Kaaka (Groenland) en Nik (Noorwegen (ofzo)). Een paar kamers verderop (in Sweden House) zit Tess, onze Nederlandse first year, in een erg leuke kamer!

Mijn kamer (NH 104) klaar voor de themeparty! Teletubbies it is!

Mijn kamer (NH 104) klaar voor de themeparty! Teletubbies it is! Foto gemaakt door Ket

Maar, mijn kamer is ook erg leuk! Ik zit met Mariana (Venezuela) en we hebben 3 geweldige first years; Thea uit Noorwegen, Belva uit Indonesië en Maruška uit Tsjechië. We zijn alle 5 zo zo zo verschillend, maar dat maakt het juist zo leuk! Ik voel me alleen een beetje schuldig want ik ben helemaal niet zo veel in de kamer.. Ik heb echt verschikkelijk veel werk te doen voor Student Council en daarnaast  hebben we vrijdag 21 augustus, precies een maand voordat de koningin komt, de International Peace Conference 2015 geopend. 4 weken lang hebben we verschillende activiteiten die in het teken van vrede staan. We eindigen op Peace One Day (UWC Day), 21 september. De opening was een mooie ceremonie met veel kaarsen, prachtige muziek en mooi stilte.

Openings speech van Iman (Brazilië/Palestijn). Foto gemaakt door Balder

Openings speech van Iman (Brazilië/Palestijn). Foto gemaakt door Balder

Lemlem (Ethiopië) tijdens de peace walk. Foto gemaakt door Balder.

Lemlem (Ethiopië) tijdens de peace walk. Foto gemaakt door Balder.

Aan het einde van de peace walk stonden we in een cirkel. Foto gemaakt door Balder.

Aan het einde van de peace walk stonden we in een cirkel. Foto gemaakt door Balder.

Kaarsjes neerzetten. Foto gemaakt door Balder.

Kaarsjes neerzetten. Foto gemaakt door Balder.

Verder heb ik nog erg veel meetings gehad. En met erg veel bedoel ik erg veel. En dingen georganiseerd en voetbal gespeeld en thee gedronken en onze eerste housemeeting gehad gedanst en voor lifeguard gespeeld en een interview gegeven voor de grootste krant van Bergen (welja joh) en een maaltijd gemaakt met Solveig en een roomdinner gehad en RUSS pants besteld (een Noorse traditie waar ik later nog wel veel meer over zal vertellen) en hebben we gisteren onze eerste officiele Dutch gathering gehouden en daarnaast werk ik nog aan een heel groot speciaal project waar ik nu, vandaag, even niets over kan zeggen, maar na morgen wel. Dus dan zal je het wel op mijn blog lezen :p

Voetbaltoernooi! Geen goede foto, maar ondanks mijn Nederlandse shirt vertegenwoordigden wij toch echt wel Norway House! Foto gemaakt door Ket

Voetbaltoernooi! Geen goede foto, maar ondanks mijn Nederlandse shirt vertegenwoordigden wij toch echt wel Norway House! Foto gemaakt door Ket

House meeting lekker in het zonnetje (: Foto gemaakt door Edmund

House meeting lekker in het zonnetje (: Foto gemaakt door Edmund

Eerste house meeting van Norway House. Iedereen kijkt naar mij, ik ben opeens belangrijk?! Foto gemaakt door Edmund.

Eerste house meeting van Norway House. Iedereen kijkt naar mij, ik ben opeens belangrijk?! Foto gemaakt door Edmund.

Maria (Denemarken) aan het klimmen! Foto gemaakt door Balder

Maria (Denemarken) aan het klimmen! Foto gemaakt door Balder

Kliminstructoren voor de first years! Naty (Costa Rica), ik, Bruna (Ghana), Simon (docent- Schotland) en Nina (Noorwegen). Foto gemaakt door Balder

Kliminstructoren voor de first years! Naty (Costa Rica), ik, Bruna (Ghana), Simon (docent- Schotland) en Nina (Noorwegen). Foto gemaakt door Balder

Verder nog een leuk iets wat ik gedaan heb, is de Førde Opp. Førde Opp is een hardloopwedstrijd van 3 kilometer. Nu denk je, 3 kilometer, dat is niets?! Nou, wel dus! We zijn hier niet in Nederland weet je nog?! Hahahah, de Førde Opp is een wedstrijd waar je in 3 kilometer pad 700 meter omhoog gaat. Echt hardlopen was het voor mij niet. De eerste 0.5 km heb ik gerend, dat was namelijk plat. Daarna begon de klim en heb ik gelopen… Het was ZO steil, nee, serieus, ZO steil! 😮 Maar wel erg leuk om te doen! En bedenk even, de Vaalserberg, de hoogste berg van Nederland is 314 m en wij zijn 700 meter omhoog gegaan, ik bedoel maar, dat is toch best een prestatie?

Nooit een sport gelegenheid zonder de UNOX muts! Førde Opp, het was stijl, maar leuk! Foto gemaakt door Philip

Nooit een sport gelegenheid zonder de UNOX muts! Førde Opp, het was stijl, maar leuk! Foto gemaakt door Philip

Okeee, genoeg foto’s en gepraat voor vandaag. Het is bijna 12 uur en we zijn nog steeds bezig met ons project ahahhaha,

Tot snel!

Ps. Het bericht heet First Years Flu want dat was wat ik had de eerste week. Ja, de flu….

3 thoughts on “First Years Flu

Leave a Reply

