Je hebt zo van die dagen…

20150823 Football tournament introweek

Bussum, Nederland

Foto is van het voetbaltoernooi waar ik het vorige keer over had. Geen idee wie de foto heeft gemaakt, maar het is een coole foto van Liv (Noorwegen), Francis (Ghana), Faith (USA), mij en Robin (handen, Noorwegen).

Dit bericht zal gaan over het feit dat ik in één avond gekleed was in een formele jurk, een vuilniszak, licht gaf, mijn stem verloor, mijn lichaam gesmicket was en ik een hindu stip op mijn voorhoofd had. De avond van zaterdag 5 september was crazy, net zoals de voorafgaande weken trouwens.

Waarschuwing, als je naar RCN gaat ergens in de toekomst, misschien is het niet zo leuk om dit te lezen omdat ik een traditie ga verklappen.

Elk jaar organiseren de tweede jaars een show voor de eerste jaars, de so called Second Years Show. Het is een geheim voor de first years, maar meestal komen ze er wel achter voordat de show is. Ik zat in het organising team van de show dit jaar, samen met Solveig (Noorwegen/Frankrijk), Bassie (Sierra Leone), Rayan (Lebanon), Daniel (Colombia), Romy (Uruguay), Hamza (Pakistan) en John (Kenia). Het was aan ons de taak een soepel lopende show te produceren. Dat was nogal een klus en ik heb enorm veel stress gehad de eerste weken en daardoor mijn lieve kamergenootjes niet zo heel veel gezien…

Maar, 5 september was het zo ver. De first years was verteld dat ze een “meeting voor de Queen’s visit” hadden en ze formeel gekleed moesten komen. Vanaf daar namen Arkus (Zweden/Canada) en Erik (Zweden) het over. Ze begonnen te vertellen over de Queen’s visit en zouden een video laten zien met sfeerimpressies van haar bezoek twee jaar geleden:

Dat was de second years video en daarmee het begin van onze show!! We hadden erg veel goede acts. Van geweldige dansen tot hilarische comedy en van mooie liedjes tot een heuze vuurshow bij Dylan.

Ik zat in vier acts, de filmpjes van acts zijn door Balder gemaakt!

De eerste act was de haka, georganiseerd door Norman (Denemarken). De haka is een oorlogsdans uit Nieuw Zeeland die ze voor rugby wedstrijden doen. Norman, Carsten (Noorwegen), Balder (Noorwegen), Dylan (USA), Andres (Peru), Bassie, Katharina (Noorwegen), Mar (Nederland), Aya (Egypte), Anna (Hong Kong), Anna (IJsland), Katrine (Denemarken), Maja (Polen), Mariana (Venezuela) en ik hebben deze dans gedaan voor de show. Volledig gesmicked met zwarte figuren op ons lichaam hebben we staan stampen op het podium.

Mijn tweede act was direct na de pauze. In de pauze werden er twee boxen het podium opgedragen. Ik liep achter een van die boxen en heb achter de boxen gezeten totdat de show weer begon. Dit was omdat we de Norway House act hadden en we een act hebben opgevoerd met blacklight. Ik wil niet teveel zeggen, kijk maar gewoon.

De derde act waar ik in zat was eigenlijk als een grap begonnen. We noemen het de RCN Navy Seals en samen met Philip (China/Canada/Noorwegen), Carsten, Balder, Siri (Noorwegen) en Anna hadden de ‘seals act’. Oftwel, Carsten, Balder, Siri en ik die in vuilniszakken over het podium kropen en onszelf voor schut zetten. Maar, mét succes. Voor veel mensen was het hun favoriete act en zelfs docenten kwamen naar ons toe. Bijvoorbeeld mijn nieuwe biologie docent (Hij is trouwens echt geweldig. We behandelen nu plant biology en zelf dat weet hij interessant te maken!) vond mijn ogen en gezicht een van de hoogtepunten van de show, hoe blij ik keek en tegelijk zo stom, maar met zoveel plezier. Hij vond de act superb! Ook de kok Peter kwam naar me toe, twee dagen op rij, de eerste dag zei hij dat hij het een leuke act vond en deed een seal na. De volgende dag stond ik vis op mijn bord te scheppen toen hij naar me toe kwam en zei fish en begon toen een seal na te doen…. hahaha, okee eigenlijk is het wel grappig!

Seal-selfie

Seal-selfie

Mijn vierde act was bollywood! Gautham (India) had samen met Nimra (Pakistan) weer een geweldige dans gemaakt en aaaaaaah het was zo leuk en zo lekker om te dansen! De dansen waren weer erg leuk!

Na de bollywood was de laatste act en dat was Dylan’s vuurshow buiten, erg erg bijzonder.

Een ander bijzonder moment deze week was woensdag. Na school op woensdag zijn Balder, Nik (Noorwegen/Duitsland/Italië), Maria (Denemarken) en ik met Peter (de kok) naar Førde gegaan om deel te nemen aan een vreedzaam protest voor de vluchtelingen uit Syrië. Het was in het Noors, maar dat was een goede gelegenheid om mijn Noors te oefenen. Rond kwart voor 6 was het klaar en aangezien het een uur rijden is en diner om 7 uur eindigt zouden we nog maar een kwartiertje hebben voor diner, dus toen zij Peter dat we wel bij hem thuis zouden gaan eten! We gingen naar de Asian shop en hij liet ons allerlei dingen zien, ruiken en proeven en toen reden we naar zijn huis. Onderweg waren er werkzaamheden aan de weg en moesten we stoppen en toen zijn we blauwe bessen gaan plukken, waar we later blauwe bessen melk van gemaakt hebben.

Vreedzame demonstratie voor de vluchteling uit Syrië in Førde. Foto gemaakt door Balder

Vreedzame demonstratie voor de vluchteling uit Syrië in Førde. Foto gemaakt door Balder

Peter’s huis is geweldig, het is zo efficiënt en alles heeft een plekje en wordt gerecycled. We hielpen met koken en toen hebben we zo lekker gegeten en over van alles gepraat, in zo veel verschillende talen. We spraken allemaal Engels. Balder, Nik, Maria en Peter spreken Noors en Balder, Nik, Peter en ik spreken Duits. We spraken dus vooral Noors, wat ik helemaal niet erg vond want dan moet ik echt goed opletten en oefenen. Peter is echt geweldig. Hij spreekt Duits, Noors, Engels, Portugees en volgens mij vergeet ik nog een taal. Maar omdat hij dat spreekt spreek hij ook Zweeds, Deens en Spaans en hij verstaat Nederlands en is nu Arabisch aan het leren ofzo, gekkenhuis! Verder is het ook zo’n coole man met erg veel levenservaring en de mooiste verhalen. Wauw, dat was zo cool. Rond half 10 waren we weer terug op campus 😉

Koken bij Peter thuis met Nik, Maria en Balder. Foto gemaakt door Balder

Koken bij Peter thuis met Nik, Maria en Balder. Foto gemaakt door Balder

Als afsluiter van die dag was er noorderlicht. Het mooiste noorderlicht dit jaar, tot nu toe.

NOORDERLICHT 09/09/2015 gemaakt door Balder

NOORDERLICHT 09/09/2015 gemaakt door Balder

Zelfde avond, gemaakt door Marco

Zelfde avond, gemaakt door Marco

Op dit moment ben ik in Nederland, maar maandag vlieg ik weer terug! Op de weg naar Nederland zat ik trouwens naast deze GEWELDIGE man. Hij was zo’n wijze man die me allemaal levensadvies gaf en het was gewoon heel cool.

Geniet van het mooie weer, zolang het nog kan!

Emma

Ps. Misschien moet ik even wat mensen bedanken op dit moment. Ik heb namelijk altijd PRACHTGE foto’s en dat is vooral doordat Balder (Noorwegen), Marco (Italië) en Klara (Zweden) onwijs goede fotografen zijn. TUSEN TAKK! ♥

Leave a Reply

