Queen’s visit

20150921 POD dancing near the fjord by Khorshid

Flekke, Noorwegen

Hallo allemaal,

21 september is Peace One Day en UWC Day. Om de twee jaar komt koningin Sonja (koningin van Noorwegen) naar het college. Ze kwam twee jaar geleden, dus dit jaar was het weer tijd voor haar om te komen! Het bezoek dit jaar stond in het teken van onze samenwerking met het Rode Kruis en aangezien ik de Red Cross Representative ben was ik al aan het voorbereiden sinds het begin van dit jaar. Na afloop was ik gesloopt, maar ik ben wel blij dat het is gebeurd (:

Begin foto gemaakt door Khorshid (Iran).

Op maandag (21 September) begon ik de dag met ontbijt. Ik had TOK en de les begon pas om 8:20 dus ik had een lang ontbijt. Tijdens het ontbijt zag ik Robert Clarence, de headmaster van het nieuwe UWC college in China! Tijdens zijn vorige bezoek aan RCN had ik hem rondgeleid over campus en ik was zo blij want hij herkende me nog! Na TOK had ik eigenlijk Spaans, maar ik mocht dat blok vrij nemen om de Red Cross stand voor de humanitarian fair voor te bereiden. Ik printte wat foto’s, liet Paula (Duitsland) een rood kruis en een rode halve man knippen voor me, zocht alle Student Council members om hun hun naamkaartje te geven (jaja, zo professioneel ging het er aan toe) en, gaf ik een radio interview! Balder en ik waren later die dag op nrk, de nationale radiozender van Noorwegen te horen! Super cool! (:

Mooie foto van ons fjord die dag.

Mooie foto van ons fjord die dag.

De koninklijke boot in Flekkefjord

De koninklijke boot in Flekkefjord

Na de eerste twee blokken waren we klaar met school en hadden we brunch. Rond 12 uur verzamelden we allemaal bij de Høegh waar we vlaggen kregen en zo de koningin, die per boot aankwam, op hebben gewacht.

Vlaggenparade. Foto gemaakt door Nik (Noorwegen/Italië/Duitsland)

Vlaggenparade. Foto gemaakt door Nik (Noorwegen/Italië/Duitsland)

Koningin Sonja en Larry.

Koningin Sonja en Larry.

 

Met Alexis (Zweden/Zwitserland)! Foto gemaakt door Maria (Denemarken)

Met Alexis (Zweden/Zwitserland)! Foto gemaakt door Maria (Denemarken)

Koningin Sonja kwam aan bij het boothuis en liep over de stijger, langs ons, naar de nieuwe gebouwen op campus waar het koor stond. Ze heeft de gebouwen toen geopend en het first aid team heeft een senario nagespeeld. Ik deed niet mee want ik had al veel te veel te doen die dag. Na het senario was er een Humanitarian Fair met waarin alle Humanitarian EAC’s een stand hadden. Het Rode Kruis ook en ik stond achter de stand. Eerst liep Koningin Sonja langs alle stands en heb ik met haar gepraat. Het was best vreemd, want ze keek naar mijn naamkaartje waarop stond Emma du Marchie Sarvaas Student Council en vervolgens zei ze: “Oh, so you are Dutch?” en toen “And you are sitting with me for diner tonight?”. Ze wist dus al met wie ze zou dineren en herkende mijn naam, best creepy. Nadat ze koningin weer weg was kwamen alle andere gasten en heb ik veel belangrijke Rode Kruis mensen ontmoet en veel mensen die mijn vader of het nichtje van mijn vader kennen van Atlantic College.

Na de Fair heb ik naar wat lezingen geluisterd en met Liv Ronglan, een vrouw van het Noorse Rode Kruis een presentatie voorbereid. Daarna was het tijd voor de rest van de school om te dineren en er werden erg veel foto’s genomen:

Dutchies! Foto door Alejandra (Paraguay) gemaakt

Dutchies! Foto door Alejandra (Paraguay) gemaakt

Nog een Dutchie fotooo. Ook door Alejandra gemaakt

Nog een Dutchie fotooo. Ook door Alejandra gemaakt

Norway House 104! Maruska (Tsjechië), Belva (Indonesië), ik, Mariana (Venezuela) en Thea (Noorwegen). Foto gemaakt door Patricia (Kenia)

Norway House 104! Maruska (Tsjechië), Belva (Indonesië), ik, Mariana (Venezuela) en Thea (Noorwegen). Foto gemaakt door Patricia (Kenia)

NORWAY HOUSE (gemaakt door Marco (Italië)

NORWAY HOUSE (gemaakt door Marco (Italië)

Norway House (: gemaakt door Marco

Norway House (: gemaakt door Marco

Veronika! (Gemaakt door Alejandra)

Veronika! (Gemaakt door Alejandra)

Veronika (en Hamza's gezicht) gemaakt door Alejandra

Veronika (en Hamza’s gezicht) gemaakt door Alejandra

Danieeeel <3

Danieeeel ❤

Daarna was het tijd voor diner. Student Council mocht diner hebben met alle gasten en Nimra (Pakistan), Patrick (China), Andres (Peru) en ik mochten met Larry en de koningin aan tafel zitten. Ze was erg aardig en we hebben een leuk diner gehad (:

20150921 POD handshake with the Queen by Sven 20150921 POD walking in kantina

20150921 POD getting food

Na het diner was een show waarin ik weer de Bollywood dans van de Second Years Show heb opgevoerd.

20150921 POD Bollywood 2 by Balder 20150921 POD Bollywood 3 20150921 POD Bollywood by Balder

Na de show hebben ging de koningin weer weg en hebben we haar uitgezwaaid met fakkels en daarmee ook de Peace Conference afgesloten. Het was erg bijzonder.

20150921 POD torches for farewell Queen

De volgende dag stond in het teken van het Rode Kruis en hebben we een paar interessante presentaties gehad, heb ik een presentatie gegeven en hebben mensen workshops gehouden. Erg leuk! Na afloop ben ik gaan slapen, ik was kapot.

Presentatie geven met Liv Ronglan van het Rode Kruis.

Presentatie geven met Liv Ronglan van het Rode Kruis.

Hier nog wat meer coole foto’s van het bezoek. Het was erg leuk! (:

Een paar Noren met hun koningin.

Een paar Noren met hun koningin.

Ik vind het Noorse nationaal kostuum erg mooi (:

Ik vind het Noorse nationaal kostuum erg mooi (:

Alistair, Queen Sonja en Larry die door Student Village lopen (gemaakt dor Balder(Noorwegen))

Alistair, Queen Sonja en Larry die door Student Village lopen (gemaakt dor Balder(Noorwegen))

Met Liv (Noorwegen) en Magnus (Farao Islands) gemaakt door Belva

Met Liv (Noorwegen) en Magnus (Farao Islands) gemaakt door Belva

Met Liv, Magnus, Flor (Argentinië) en Nikita (Wit-Rusland)! Gemaakt door Belva

Met Liv, Magnus, Flor (Argentinië) en Nikita (Wit-Rusland)! Gemaakt door Belva

One thought on “Queen’s visit

Leave a Reply

