Daar ben ik weer

Bussum, Nederland

Daar ben ik weer, na een hele hele lange tijd. Er is veel gebeurd en ik ga niet op alles in, maar ik zal jullie wat hoogte punten laten zien! Maar voor dat, gelukkig nieuw jaar!

Youth as Agents of Behavioural Change Project Week

Mijn projectweek dit jaar vond plaats in K2 (een van de klaslokalen). Ik deed mee aan de Youth as Agents of Behavioural Change (YABC) project week. YABC is een nieuw initiatief van het Rode Kruis to promote a culture of non-violence and peace. Er kwamen twee trainers van het Rode Kruis en na een hele lange en intensieve week mochten we onszelf peer educators van YABC noemen.

20151015 YABC PBL.jpg

Tijdens een van de workshops.

Red Cross Conference – Resilience for Real

Op 30 oktober zijn Balder (Noorwegen), Avis (docent, VK) en ik naar een Rode Kruis Conferentie gegaan in Oslo. Op de conference (about resilience) hebben heel veel coole sprekers en ik heb veel geleerd!

Balder, Liv en Sven (belangrijke mensen van het Noorse Rode Kruis, ik en Avis

The Wombats

Na de conferentie (die op vrijdag was) ben ik nog tot woensdag in Oslo gebleven. We hadden namelijk November Break. Ik logeerde bij Balder en het was erg gezellig en hij en zijn vrienden hebben me meegenomen in het leven in Oslo. Zo zijn we, naast dat we alle toeristische plaatsen hebben gezien (we hebben bovenop de ski-jump gestaan!!), ook naar veel feestjes geweest en een concert van the Wombats. Het was erg leuk! De hele week was leuk! Oslo is een geweldige stad en ik heb erg veel gave mensen ontmoet.

Nog een jubileum evenement

Op dinsdagavond, mijn laatste avond in Oslo waren Balder en ik uitgenodigd voor een ander jubileum evenement van school. Bassie (Sierra Leone) was er ook want die was ook in Oslo. Zoals jullie misschien al wel hebben gelezen was er een jubileum evenement op school, waar de koningin ook kwam (lees hier) maar dit was een ander evenement in Oslo. Ik mocht de bunad lenen van Balder’s vriendin. De bunad is het Noorse nationale kostuum en ik voelde me er zo Noors in!! Het was een gave avond en ik heb erg erg erg veel interessante mensen gesproken!

20151103 Julibee event Oslo grouppicture

Jubileum evenement!

European Day

Elke term is het de beurt aan een continent om meer te laten zien over de cultuur enzo. Deze term was het de beurt aan Europa! Met de Dutchies hadden we besloten geen act te hebben in de show, maar in plaats daarvan hebben we een heel groot Nederlands kraampje gemaakt op de European Bazar. Het was helemaal oranje, vol met klompen, kaas en poffertjes! In totaal hebben Mar en ik meer dan 500 poffertjes lopen maken die dag…

In de show deed ik mee aan een paar act’s. Een liedje uit de Les Miserables, de Monty Phyton act en een heuze polka! Erg leuk! (:

Les Miserable

Monty Python (je ziet me niet)

Swedish Jazz act

Fashion Show – Isak, the real Norwegian

Student Council visit in Bergen

Met Student Council mochten Sophia (Denemarken), Valery (Rusland), Patrick (China), Inga (Duitsland), Balder en ik naar Bergen! We gingen naar een middelbare school daar en hebben daar twee dagen lang met leden van hun Student Council overlegd en Valery en ik hebben nog een YABC workshop gegeven (van die PBL, ik heb er trouwens ook een gegeven met Shaim (Malediven) op Health Day). We sliepen bij de leerlingen thuis en ik sliep bij Alexander die in Student Council in charge is voor de auto’s en de parkeerplaats. Het was zo leuk om in Bergen te zijn met deze leuke mensen en ik hoop dat we nog veel meer zullen doen met deze school! (:

date needed SC to Bergen groupspicture

Groepsfoto

date needed SC to Bergen groupshug.jpg

Grouphug

Thanksgiving

Ook wij vierden het Amerikaanse feest Thanksgiving! De Amerikanen hadden voor de kalkoen gezorgd en iedereen was welkom, zolang je maar wat te eten mee bracht. Siri, Carsten en ik hadden pizza’s gemaakt en we waren zeker niet de enige die kwamen. Uiteindelijk waren we met ongeveer 100 man!!

De Høegh met mensen en eten

So much food, so many people

Toen de kalkoen er nog niet eens was

Swimming Competition

Elk jaar hebben we ook een swimming competition. Norway House heeft dan wel niet gewonnen, we waren wel goed! (We hebben wel het onderdeel doggy style (aka doggy peddle) gewonnen!)

Khorsid (Iran)

Norway House

Winter Break

En toen ben ik naar huis gegaan. Iets eerder dan verwacht, waardoor ik Sinterklaas en het Kerstdiner heb gemist. Maar in ruil daarvoor heb ik erg lang kunnen genieten van Nederland. Ik ben naar de PWS presentatie geweest van vriendinnen, naar verjaardagen, feestjes, heb nieuw jaar hier gevierd (gekkenhuis), ben op veel gezellige tripjes naar Utrecht, Amsterdam, Groningen en Maastricht geweest. Gisteren ben ik naar het Van Gogh museum gezien waar de tentoonstelling Munch – Van Gogh was, ja, dezelfde die ik ook al in Oslo heb gezien, maar hij was wel leuk! Verder ben ik met Carsten, Tess, Mies en Flor (Argentinië) naar UWC Maastricht geweest en daar hebben we de musical Hairspray gezien waar Victorine in speelde! (:

Verjaardag van Charlotte met Kiki en Cassandra

Verjaardag Charlotte, 18!

Morgen vlieg ik naar Oslo, ik blijf voor een paar dagen bij Carsten en dan neem ik zaterdag de trein naar Bergen en dan kom ik ‘s nachts aan op campus.

Het is mijn laatste term… Ik kijk er best wel veel naar uit om iedereen te zien en leuke dingen te doen. Maar dan moet ik ook nog zo veel schoolwerk…

Veel liefs!

Leave a Reply

