“One Step Forward”

20160314 Student Council 1516 by Anna Iceland

Flekke, Noorwegen

Holaaaaaaa,

Welkom bij een van mijn laatste blog verslagen van Emma als een UWC leerling. Jup,… Mijn tijd zit er bijna op, meeeeh…. Maar goed, ik heb nog iets minder dan 5 weken te gaan dus nog genoeg tijd om avonturen te beleven. Maar ohja, ik moet ook nog eindexamen doen, oeeps.

Ik ben erg trots op deze titel, ik zal jullie zo uitleggen waarom, maar eerst zal ik even de begin foto introduceren. Mag ik jullie voorstellen aan de Student Council van 2015-2016. Met deze 12 anderen heb ik een jaar lang hard gewerkt om te communiceren tussen de leerlingen en de administratie. Morgen zijn de verkiezingen voor de nieuwe Student Council, ik zal het missen…

Van links naar rechts, met committee en nationaliteit: Patrick (Academic committee, China), Tao (Residential committee, Sweden House representative, UK), Solveig (Residential committee, Noorwegen/Frankrijk), ik (Humanitarian committee, Norway House representative), Erik (Nordic committee, Denmark House representative, Zweden), Balder (Board representative, Noorwegen), Nimra (Chair, Pakistan), Andres (Communication representative, Peru), Anna (Extra Academic committee, Iceland House representative, Hong Kong), Valery (Food committe, Rusland), Sophia (Academic Committee, Finland House representative, Denemarken), Inga (Extra Academic committee, Duitsland) en Alexis (Environmental committee, Zweden/Zwitserland). Foto gemaakt door Anna (IJsland).

Maar dan nu het moraal van het verhaal. One Step Forward. Dat was het onderwerp van de TEDxUWCRCN die we hebben georganiseerd afgelopen maand. Het was een gekkenhuis maar we kunnen trots zijn op het resultaat.

One Step Forward staat ook voor de stap die we allemaal gaan nemen volgend jaar. Weg uit Flekke, op naar een nieuw avontuur. Ik ben best wel bang. Ik heb geen zin om mijn gevoelens enzo nu op te schrijven, maar dat zal ik waarschijnlijk nog wel een keertje doen.

Maar goed, kleine update wat er gebeurd is sinds mijn laatste post hier. Na TEDx hadden we de Las Americas week/day/show. Ik dansde mee in een erg bekende Amerikaanse High School dance, een grap, wel leuk om te doen. In de paasvakantie ben ik naar huis gegaan en heb ik hard gewerkt en al mijn IA’s ingeleverd (pfff, eindelijk). Op de weg terug naar huis kwam ik Nik (Noorwegen/Italië/Zwitserland) tegen en samen zijn we terug gereisd! (:

2 keer per jaar wijden we een dag toe aan een belangrijk onderwerp, dit keer migratie. De hele dag heb ik workshops gehad over migratie. Zo hadden we bijvoorbeeld food migratie (gebakken plataan maken) en storytellers, waar migranten uit het asielzoekerscentrum hun verhaal vertelden, wat echt heel erg interessant was!

Ook hebben we een nieuwe Student Council gekozen. Met verkiezingen en al. Mijn opvolger als house rep in Norway House is Liv (Noorwegen) en Faith (USA) is mijn opvolger als humanitarian representative. Met de nieuwe en oude Student Council zijn we naar een eiland genaamd Vaerlandet gegaan en daar hebben we een geweldig weekend gehad in de zon. We hebben veel gekookt, gegeten, policies besproken, activiteiten gedaan, gehiked en we zijn zelfs gaan zwemmen!!

Vrijdag was de Council van RCN hier en ik moest een presentatie geven over het Rode Kruis en toen ‘s avonds hadden we een dinner (#studentcouncilvoordelen).

Gisteren heb ik mee gedaan aan een hardloopwedstrijd van 5 km in Florø. Ik werd tweede in de 18-20 jaar groep, na Toni (Oostenrijk). ‘s Avond zijn we begonnen met Russ. Russ is een Noorse traditie waarin we voor een maand met dezelfde rode broeken aan rond lopen… Jupp, erg vies, wel leuk, hoop ik.

Hier dan de foto’s voor het visuele aspect van mijn verhaal:

Ajuuuu

20160312 TEDxUWCRCN team

TEDxUWCRCN organising team na het evenement! PC: Marco (Italië)

20160408 Outdoor discovery 4

Hiken met Outdoor Discovery PC: Mariano (Argentinië)

20160409 Ferry to Vaerlandet old SC by Balder

Oude SC op de veerboot naar Vaerlandet. PC: Balder (Noorwegen)

20160410 Vaerlandet SC trip enjoying the sun Solveig Tao by Balder

Vitamine D opname met Solveig en Tao. PC: Balder

20160410 Vaerlandet SC trip grouppic hike by Balder

Merendeel van de nieuwe en oude SC in Vaerlandet (mooi hé?). PC: Balder

PC: Balder

Ps. het weer hier is erg gek. Het ene uur schijnt de zon en kunnen we in korte mouwen rondlopen, maar het uur daarna sneeuwt het enorm grote vlokken?

Leave a Reply

