HOLI shit, no more school

20160423 Holi by Klara

Flekke, Noorwegen

Het is maandagavond, ik heb vandaag 6 uur lang geleerd en ben op en neer gelift naar Flekke om lekkere dingen te kopen. Ik had geen school vandaag. Ik heb geen school deze week. Ik ben klaar met mijn lessen?!

Wat heb ik gedaan in mijn laatste lesweek? Naast vrij veel studeren heb ik een flink aantal Bollywood practises gehad, een huge first aid scenario neergezet voor het nieuwe first aid team (ik viel uit een kayak en werd door Elliot (UK) in een brandweergreep uit het water gered), mijn laatste mindfulness les gehad, mijn laatste keer lifeguarding en zijn we met 11 Norway Housers naar Heggnes gegaan. Ja best veel 🙂

Maar om even vanaf het begin te beginnen, waarom al die bollywood practises? Zaterdag hebben we hier het Indiase Holi festival gevierd, ja, inderdaad, dat festival met al die kleuren. Naast het kleuren-gooi-festijn hadden we ook een soort minishow en daarin mocht ik voor de laatste keer hier Bollywood dansen. Bollywood is geweldig en Gautham (India) en Nimra (Pakistan) zijn enorm goede dansers met een immense passie voor bollywood. Dankjulliewel voor alle blij momenten die jullie me bezorgd hebben! ❤

20160423 Holi 4 with Tao by Klara

Holi met Tao (UK)! PC: Klara (Zweden)

20160423 Bollywood 1 by Klara

Onze krijgersdans! V.l.n.r.: boven: ik, Festina (Kosovo), Maja (Zweden/Hongarije), Romi (Uruguay), Nimra (Pakistan). Onder: Alberto (Spanje), Akmaral (Verenigde Staten/Mongolië), Gautham (staand – India), Sonam (Nepal), Anna (Hong Kong). PC: Klara

20160423 Bollywood 4 by Klara

((: PC: Klara

20160423 Holi 2 by Klara

Holi in Noorwegen is niet zo warm als in India, zeker niet als je een emmer fjordwater in je nek gegooid krijgt… Links is Tao en rechts Katrine (Denemarken). PC: Klara

20160423 Holi 5 by Klara

Groepsfotooooo PC: Klara

Vorig jaar zijn we met een deel van Norway House naar Heggnes gegaan. Dat was zo leuk dat we die traditie voort willen zetten en dus hebben Asta (Denemarken), Katharina (Noorwegen), Maja (Polen), Dylan (Verenigde Staten), Robin (Noorwegen), Melvin (El Salvador), Sonam, Inga (Duitsland), Carsten (Noorwegen), Liv (Noorwegen) en ik vrijdagavond in Heggnes geslapen. Het was erg gezelig, we hebben hamburgers gemaakt en veel gepraat ((:

Heggnes is een van de meest magische plaatsen waar ik ooit ben geweest en oh, wat ga ik het missen daar….

Displaying 20160423_072510.jpg

Heggnes (: ❤ PC: Maja

Displaying 20160422_174432.jpg

De tuin (ook in het Nederlands, helemaal rechts) PC: Maja

Displaying 20160423_075141.jpg

PC: Maja

Displaying 20160423_081023.jpg

En toen we wakker werden de volgende morgen lag er weer sneeuw! Dit is de weg vlak voordat we het bod ingaan. PC: Maja

Er zijn verschillende wegen om naar Heggnes te komen en het grootste gedeelte is lekker hiken door het bos, maar deze twee foto’s laten allebei de weg zien. Maar dat jullie weten dat het dus niet alleen maar over de weg is. De hike heen duurt 1,5 uur en terug iets minder.

Vanaf nu is het blokken… Nee oké, niet alleen maar leren. Gisteren hadden we pizza avond met mijn advisor groep en die van zijn vrouw. In een paar minuten hebben we Norway House dinner en daarna Belva’s (Indonesië) verjaardag. Ze is afgelopen zaterdag 18 geworden maar was toen in Nesholmen (waar ik vorig jaar was).

En om dit bericht af te sluiten nog wat foto’s van Rettvest, de hardloopwedstrijd. Allemaal gemaakt door Philip (die trouwens gisteren ook 18 is geworden!).

Veel liefs,

20160416 Rett Vest 3

V.l.n.r.: Iman (Brazilië/Palestina), Lelde (Letland), Antonia (Oostenrijk), Klara (zittend – Zweden), Thea (Noorwegen), Katrine en ik

20160416 Rett Vest 6

V.l.n.r.: boven: Bruno (Ghana), Ximena (Guatemala), Antonia, John (Kenia), Thea, Katrine, ik, Philip. Zittend: Maja (Polen), Iman, Lelde en Andres (Peru)

20160416 Rett Vest 8

Phillllipooooooo

20160416 Rett Vest 10

Winnaars 5 km meisjes 18-20 jaar (en ik ben 17, lol) met onze gewonnen glazen. Ik, Antonia en Paula (Chile)

2 thoughts on “HOLI shit, no more school

  1. Du marchie sarvaas says:

    emma als dit je laatste blog is uit noorwegen laat me dan even zeggen dat wij enorm genoten hebben van de verslagen van je plezierige leven in Flekke.
    Hopenlijk vind je in Nederland net zoveel plezier als daar.
    Wij hopen je binnenkort hier te zien en ik heb net een brief voor je gepost in verband met de grote dag van morgen.
    Liefs van je grootouders.

  2. Gideon du Marchie Sarvaas says:

    Lieve Emma, Gefeliciteerd met deze bijzondere dag voor jou. We denken veel aan jou en jouw Noorse avontuur en zijn benieuwd wat je allemaal van plan bent . Heel veel vast! Nu graag nog even het hoofd er goed bij voor de examens en straks weer even los. Groetjes uit Groningen en Vorden Gideons

Leave a Reply

